Bachelorprojekt på Digital Konceptudvikling   (Karakter: 12)
Jeg skrev min bacheloropgave på Digital Konceptudvikling i samarbejde med Goodiebox. Jeg var til eksamen i januar 2024 og endte med et godt resultat.
Goodiebox oplever hver måned et stort tab af medlemmer. Deres nuværende strategi omhandler at få så mange medlemmer ind som muligt, for at modvirke den høje churn rate. Da alle ressourcer allokeres til løsningen af dette problem, har det resulteret i, at Goodiebox ikke tager hånd om deres nuværende medlemmer. Churn er altså et symptom på en større problematik i Goodiebox. For at sikre en sund forretning bør de derfor kigge indad og arbejde proaktivt.
Ud fra vores indsigter har vi udarbejdet en problemformulering, som lyder således:
"Hvordan kan Goodiebox, gennem et øget fokus på personalisering, skabe værdi for deres medlemmer og minimere deres churnrate?"
Projektet indeholder tematikker som personalisering, overforbrug, CRO, Growth, churn, CAC, CLV, kunstig intelligens, loyalitet samt fastholdelse. 
Personaliseret bokse med dybdegående onboardingflow
Der skabes “unikke” bokse til medlemmerne indenfor bestemte rammer ved brug af Generativ AI og algoritmer. Dette gøres ved hjælp af datasæt på medlemmerne som Goodiebox skal drage nytte af på den mest effektive. AI vil tage højde for alle de præferencer hvert medlem har og ud fra Goodiebox's produkt kartotek udvikle individuelle bokse. Der vil dog være opsat faste rammer, der vil være med til at lette processen og gøre det muligt for Goodiebox.
Medlemsunivers med integereret webshop 
Som et tillæg til det primære produkt vil vi optimere den nuværende medlemsprofil og skabe et medlemsunivers. Vi vil forbedre brugeroplevelsen ved hjælp af personalisering, og engagere medlemmerne i venteperioden og dermed fastholde dem. Dette medlemsunivers skal udvikles som en app. Medlemmernes feed vil være afhængig af deres aktivitet. Dette vil være skræddersyet og baseret på medlemmernes personlige præferencer og interesser. Det ses blandt andet i de fordele og indhold, de eksponeres for. I universet vil der være medlemsfordele som: optjening af point, eksklusive rabatter til Goodiebox, men også samarbejdspartnere, events, inspiration, konkurrencer, og andre gamification elementer samt fokus på fællesskab.
Gennem hele universet skal der være fokus på medlemmernes individuelle behov. Dette skal være med til at skabe relevans. Medlemmerne skal i højere grad emotionelt tilknyttes.
Chatbot med kunstig intelligens
På appen har vi tilføjet en automatiseret chatbot i menulinjen. Formålet med denne er, at medlemmet til enhver tid kan finde hjælp, samt fodre den kunstige intelligens med data om medlemmet. Chatbotten anvender kunstig intelligens til at forstå medlemmets spørgsmål, og derefter simulerer en menneskelig samtale i realtid.
Emailmarketing med fokus på retargeting
Det er oplagt for GB at sende push-marketing med boksalternativer, eller vise hvad de er gået glip af efter et medlem er churnet. 
Dertil er det vigtigt med en omnichannel rejse, og derfor skal medlemmet modtage relevante mails med fokus på universet, for at skabe en personaliseret og gnidningsfri brugerrejse. Vi tog udgangspunkt i vores persona, og udarbejdede relevante mails til hende ud fra hendes digitale fodspor, samt ud fra hendes boks.
Nedenfor ses et eksempel på en mail med fokus på retargeting. 
Back to Top