IKEA åbner et nyt varehus på Dybbølsbro
Vi fik til opgave af IKEA København at:
"Hvordan kan IKEA København med et digitalt koncept blive målgruppens foretrukne salgskanal, når de skal skabe et personligt hjem?"
Opgaven tager udgangspunkt i målgruppens sociale behov, behovet for et personliggjort hjem og trenden bæredygtighed. Derudover udnytter vi potentialet for IKEAs allerede eksisterende cirkulær afdeling.
IKEA Hack Lab
I Cirkulär værkstedet er der mulighed for at bygge og hacke på IKEA møbler, både købte og medbragte. Her skal alle nødvendige materialer være tilgængelige. Derudover fungerer som et socialt samlingspunkt, og der skal løbende laves event.
I møbeludstillingen skal der være skærme med samme funktion og QR-koder med henvisninger til funktionen. På den måde kan man skabe attention direkte i varehuset under besøget.
Inddragelse af gamification (AR-filter)
På den nuværende IKEA-app, skal der laves en IKEA Hack funktion, med et integreret AR-filter med inspiration til hacks. I funktionen skal der være forskellige møbel hacks til IKEAs møbler, samt materialeliste og guides. Selve AR-filter skal fungere således, at brugeren kan holde telefonen hen over møblet og swipe gennem hacks, ved fx at tilføje ekstra materialer, maling eller træolie.